چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

جنایتکار اسکاتلندی که 17 سال قبل بعد از قتل یک دختر دانش‌آموز، به انگلستان گریخته بود، پس از ارتکاب دومین جنایت در گلاسکوی انگلیس به دام افتاد.

با اعترافات این مرد راز 17 ساله جنایت در اسکاتلند گشوده شد.روز گذشته قضات دادگاه دوندی اسکاتلند، پیترتوبین 62 ساله را به اتهام جنایتی که وی 17 سال قبل مرتکب شده بود به 30 سال حبس محکوم کردند.

در این جنایت خونین که در سال 1991 در فالکریک اسکاتلند رخ داده بود، پیتر توبین بعد از ربودن دختر 15‌ساله‌ای به نام ویکی هامیلتون او را به خانه خود برد و بعد از ‌آزار و اذیت به قتل رساند.

مرد جنایتکار، بعد از قتل این دختر، جسد او را در باغ پشت خانه‌اش مخفی کرد و با صحنه‌سازی‌ بسیار ماهرانه‌ای کیف مدرسه این دختر را در نزدیکی ایستگاه راه آهن شهر قرار داد و وانمود کرد که این دختر نوجوان از خانه فرار کرده است.

با ناپدید شدن این دختر، یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین عملیات‌های جست‌وجوی پلیسی آغاز شد اما از آنجا که هیچ اثری از دختر ناپدید شده برجای نمانده بود این تحقیقات با بن بست مواجه شد.

راز جنایتی که فاش شد

فوریه 2006، در حالی که 15 سال از ماجرای ناپدید شدن دختر نوجوان گذشته بود، پلیس در جریان پیدا شدن جسد زنی جوان به‌نام آنجلیکا کلوک در کلیسای گلاسکوی انگلیس قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات پلیسی برای کشف راز این جنایت، ماموران بررسی‌های گسترده برای شناسایی قاتل ناشناس را در دستور کار خود قرار دادند و مدتی بعد مشخص شد که این زن جوان توسط یک مهاجر اسکاتلندی به نام پیترتوبین به قتل رسیده است.

با دستگیری این مرد تحقیقات از وی آغاز شد و او سرانجام به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد.
در حالی که بازجویی‌های پلیسی از این مرد ادامه داشت وی به قتل دختر نوجوانی در سال 1991در اسکاتلند اعتراف کرد و گفت که سال‌ها قبل هنگامی که در اسکاتلند زندگی می‌کرده است دختر نوجوانی به نام ویکی هامیلتون را به قتل رسانده است، با گزارش این موضوع به پلیس اسکاتلند، مشخص شد که این ادعای وی صحت دارد و به این ترتیب راز یکی از پیچیده‌ترین ماجراهای پلیسی اسکاتلند گشوده شد.

باگذشت یکسال از اعتراف مرد میانسال به قتل دختر جوان، قضات دادگاه عالی دوندی روز گذشته مرد جنایتکار را بعد از محاکمه به 30 سال حبس محکوم کردند.

قاضی لرد امسیل – رئیس دادگاه- روز گذشته در آخرین جلسه دادگاه خطاب به مرد جنایتکار گفت: ربودن یک دختر دانش‌آموز، آزار و اذیت وی و سپس قتل او وحشیانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین جنایتی است که ممکن است یک انسان دست به ارتکاب آن بزند.

بعد از صدور این حکم، خانواده دختر 15 ساله که در همه این سال‌ها در جست‌وجوی سرنخی از سرنوشت دخترشان بودند به خبرنگاران گفتند: امروز عدالت برقرار شد، ما خوشحال هستیم که کابوس 17 ساله ما سرانجام به پایان رسید، ما دیگر از رسیدن این روز ناامید شده بودیم.

کد خبر 70009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز